0

UAB „ERMITAŽAS“ ETIKOS KODEKSAS

TURINYS

 

1.     Etikos kodekso tikslas ir dokumento naudotojai

2.    Atitikties deklaracija

3.    Sąžininga konkurencija

4.    Korupcijos prevencija

5.    Dovanos ir kitos naudos

6.    Interesų konfliktas

7.    Duomenų apsauga

8.    Aplinkos apsauga

9.    Komercinių paslapčių apsauga

10.  Finansinė apskaita

11.  Pagarba žmogaus teisėms

12.  Etikos kodekso įgyvendinimas, priežiūra ir kontrolė

 

 

ETIKOS KODEKSO TIKSLAS

 

Šio Etikos kodekso tikslas – nustatyti pagrindinius UAB „Ermitažas“ (toliau – Bendrovė) veiklos principus ir korupcijos prevencijos principus, kurių įgyvendinimas sudaro sąlygas Bendrovės mastu įgyvendinti aukščiausius skaidraus verslo vykdymo standartus.

Etikos kodeksas taikomas visiems Bendrovės darbuotojams (toliau – Darbuotojai), įskaitant valdymo bei priežiūros organų narius, pagal civilines sutartis samdomus ir kitu pagrindu pareigas Bendrovėje einančius asmenis, nepriklausomai nuo jų santykių su Bendrove formos bei atlygintinumo.

Kiekvienas Bendrovės Darbuotojas įsipareigoja laikytis šio Etikos kodekso ir pranešti apie savo kolegų veiksmus, kurie prieštarauja Etikos kodekso reikalavimams, jei apie tokius veiksmus jam yra žinoma.

Bendrovė siekia, kad šių Etikos kodekso reikalavimų laikytųsi visi jos tiekėjai, rangovai, subrangovai, konsultantai, tarpininkai, paramos gavėjai ir kiti verslo partneriai, todėl Etikos kodeksas yra skelbiamas viešai Bendrovės interneto svetainėje.

 

 

BENDROVĖS ATITIKTIES DEKLARACIJA

 

Bendrovė, jos vadovybė ir Darbuotojai besąlygiškai laikosi galiojančių teisės aktų ir įmonės vidaus tvarkų bei politikų. Tokio paties elgesio tikimės iš Bendrovės partnerių, tiekėjų  ir kitų fizinių bei juridinių asmenų, kurie turi bet kokio pobūdžio teisinių santykių su Bendrove.

Siekdami puoselėti savo verslą ir išvengti bet kokios žalos Bendrovei, atitiktį teisės aktams užtikriname visuose savo verslo procesuose.

Pagrindinės mūsų atitikties sritys yra konkurencijos teisė, korupcijos prevencija, dovanų gavimo ar teikimo politika, interesų konfliktų situacijos, duomenų apsauga, aplinkos apsauga, komercinių paslapčių apsauga, prekių sauga, finansinės apskaitos atitiktis bei pagarba žmogaus teisėms.

Bendrovėje taikomas „Nulinės tolerancijos principas“. Tai reiškia, kad už kiekvieną atitikties pažeidimą neišvengiamai taikomos atitinkamos drausminės priemonės.

Situacijose, kai Etikos kodeksas, įstatymai ar kiti teisės aktai nenustato atitinkamų elgesio normų, Bendrovė ir jos Darbuotojai elgiasi taip, kad jų elgesys atitiktų visuomenėje priimtinus aukščiausius patikimumo, sąžiningumo ir skaidrumo standartus.

 

 

SĄŽININGA KONKURENCIJA

 

Bendrovė gerbia ir užtikrina skaidrią ir sąžiningą konkurenciją. Bendrovė savo veikloje griežtai laikosi Lietuvos Respubikos konkurencijos įstatymo ir kitų sąžiningą konkurenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

Bendrovė užtikrina, kad visi jos pirkimai būtų vykdomi skaidriai, laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir nešališkumo reikalavimų.

Bendrovė savarankiškai nustato, formuoja ir keičia savo kainodarą, asortimentą, verslo ir plėtros strategijas. Šiais klausimais niekada nekalbame, nesitariame ir nepriimame nurodymų ar patarimų jokia forma nei iš savo partnerių, nei iš konkurentų. Šių principų laikomės bendraudami tiek žodžiu, tiek raštu.

Bet kokie verslo partnerių ar konkurentų bandymai įtakoti mūsų kainodarą, asortimentą, verslo ir plėtros strategijas ar bet kokias veiklos sritis, patenkančias į konkurencijos teisės reguliavimo sritį, yra nedelsiant atmetami, o apie neteisėtus verslo partnerių veiksmus yra pranešama atitinkamoms priežiūros institucijoms.

 

 

KOMERCINIŲ PASLAPČIŲ APSAUGA

 

Bendrovė gerbia ir užtikrina konfidencialios informacijos ir komercinių paslapčių apsaugą. Bendrovė savo veikloje griežtai laikosi konfidencialios informacijos ir komercinių paslapčių apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

Konfidencialios informacijos ir komercinių paslapčių atskleidimas ar neteisėtas panaudojimas asmeniniais tikslais Bendrovėje netoleruojamas.

Tais atvejais, kai konfidenciali informacija atskleidžiama per klaidą, Darbuotojai privalo nedelsiant informuoti savo tiesioginį vadovą ir Bendrovės skyriaus vadovą, kuriam jie yra pavaldūs. Bendrovės skyriaus vadovas apie konfidencialios informacijos atskleidimą privalo informuoti Bendrovės generalinį direktorių. Darbuotojui neatlikus šių veiksmų, konfidencialios informacijos atskleidimas bus laikomas tyčiniu, kas lems atitinkamą Darbuotojo atsakomybę.

Bendrovė taip pat netoleruoja bet kokio kito Bendrovės materialaus ar nematerialaus turto vagysčių, švaistymo, tyčinio sugadinimo ar neteisėto naudojimo asmeniniais tikslais. Apie tokius atvejus visada pranešame teisėsaugos institucijoms.

 

 

KORUPCIJOS PREVENCIJA

 

Korupcija – tai bet kokia veikla piktnaudžiaujant Bendrovės patikėta galia, siekiant asmeninės ar trečiųjų asmenų naudos.

Bendrovė netoleruoja korupcijos jokiomis formomis ir imasi prevencinių priemonių, kad būtų užkirstas kelias korupcijos apraiškoms Bendrovėje.

Bendrovė savo veikloje vadovaujasi nulinės tolerancijos korupcijai principu. Nulinės tolerancijos korupcijai principas yra taikomas santykiuose tiek su viešu, tiek ir su privačiu sektoriumi.

Bendrovėje netoleruojamos jokios Bendrovei taikytinuose įstatymuose ir kituose teisės aktuose bei Politikoje nurodytos korupcinės formos ar korupcinio pobūdžio veikos, įskaitant tokias Korupcijos formas kaip kyšininkavimą, papirkinėjimą, prekybą poveikiu, skatinamuoju mokėjimu (angl. facilitation payment), ar kitas veikas, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo, prekybos poveikiu, skatinamojo mokėjimo (angl. facilitation payment) ar nuslėpti tokius korupcinio pobūdžio nusikaltimus.

Bendrovės verslo partneriai, tiekėjai ir kitos trečiosios šalys, turinčios santykių su Bendrove, veiklą taip pat turi grįsti etiško ir atsakingo verslo principais, laikytis taikytinuose teisės aktuose įtvirtintų antikorupcijos nuostatų.

 

 

DOVANOS IR KITOS NAUDOS

 

Bendrovė priima ir teikia tik tokias verslo dovanas, kurios neperžengia įprasto verslo santykių ir skaidrumo standartų. Bendrovė netoleruoja jokių dovanų, mokėjimų ar svetingumo, kuriais skatinama arba atlyginama už sprendimą ar tokiu būdu yra siekiama įgyti palankumo ar išskirtinio įvertinimo bet kokiose su Bendrove susijusiose veiklose.

Iš Darbuotojų reikalaujama, kad jie tiesiogiai ar netiesiogiai nereikalautų su jų pareigomis Bendrovėje susijusių dovanų iš trečiųjų asmenų. Dovanos arba verslo svetingumas gali būti siūlomos ar priimamos tik tuo atveju, jei tai daroma vadovaujantis teisės aktais ir šiuo Etikos kodeksu.

Kvietimus į renginius, maitinimą ir pramogas Bendrovė priima tik jei yra svarbių verslo priežasčių Bendrovei dalyvauti tokiuose renginiuose ir toks svetingumas yra įprastas ir dažniausiai priimtinas, nėra pernelyg didelės vertės ir yra suteikiamas ir priimamas be aiškaus ar numanomo įsipareigojimo, kad svetingumo gavėjas bet kokiu būdu įsipareigoja svetingumo davėjui. Darbuotojas gali dalyvauti tokio tipo renginiuose tik su Bendrovės skyriaus vadovo žinia ir pritarimu, o Bendrovės skyrių vadovų dalyvavimas tokio tipo renginiuose yra galimas tik su generalinio direktoriaus žinia ir pritarimu. Kelionės, apgyvendinimo ir kitas išlaidas, susijusias su tokiu svetingumu, apmoka Bendrovė.

 

 

INTERESŲ KONFLIKTAS

 

Darbuotojai privalo vengti bet kokio interesų konflikto, kuris gali turėti neigiamos įtakos bešališkam ir objektyviam jų pareigų ar funkcijų vykdymui. Bendrovės verslo sprendimai ir veiksmai yra grindžiami didžiausios naudos Bendrovei principu.

Bendrovės darbo priemonės, finansiniai, materialiniai ištekliai, vidinė ir konfidenciali informacija naudojama tik tiesioginėms Darbuotojų pareigoms atlikti, išskyrus atvejus, kai kitoks naudojimas yra aiškiai raštiškai reglamentuotas.

Bendrovėje netoleruojamas šeimos narių ir giminaičių (nepotizmas), draugų bei kitų susijusių asmenų (kronizmas) protegavimas, taip pat tokių asmenų tiesioginio pavaldumo ar kontrolės santykiai. Darbuotojai atrenkami nediskriminuojant, skaidriai, sąžiningai, remiantis jų kompetencijomis ir vadovaujantis teisės aktais.

Jei savarankiškai išvengti arba išspręsti interesų konflikto neįmanoma, apie susiklosčiusią interesų konflikto situaciją darbuotojas privalo nedelsiant pranešti savo tiesioginiam vadovui.

 

 

DUOMENŲ APSAUGA

 

Bendrovė saugo savo Darbuotojų, klientų ir verslo partnerių asmens duomenis  ir juos tvarko pagal galiojančių teisės aktų reikalavimus.

Duomenys yra tvarkomi tik iš anksto nustatytais aiškiais bei teisėtais tikslais ir tik tiek, kiek yra būtina. Bendrovė  techninėmis ir organizacinėmis priemonėmis užtikrina duomenų apsaugą nuo neteisėtos prieigos ar praradimo.

 

 

APLINKOS APSAUGA

 

Vienas pagrindinių Bendrovės tikslų yra veikti tausojant ir saugant aplinką. Dedame maksimalias pastangas, kad vykdydami veiklą užtikrintume ekonominių ir ekologinių interesų pusiausvyrą.

 

 

PREKIŲ SAUGA

 

Bendrovė teikia didelę svarbą savo parduodamų prekių kokybei ir saugumui. Tuo atveju, kai Bendrovės parduodamos prekės kelia pavojų vartotojams, Bendrovė įsipareigoja valdyti tokias rizikas ir atlikti visus įmanomus veiksmus, kad tokias rizikas pašalintų.

Bendrovė nuolat vykdo prevencines priemones, kad užtikrintų parduodamų prekių kokybę, saugumą ir teisinę atitiktį.

 

 

FINANSINĖ APSKAITA

 

Tvarkydama finansinę apskaitą Bendrovė netoleruoja sąmonigo neteisingų duomenų pateikimo, sąmoningai atliekamų manipuliacijų, nesavalaikio arba netikslių mokesčių deklaracijų pateikimo. Finansinę apskaitą Bendrovė tvarko išsamiai, tiksliai ir laiku.

Bendrovė imasi visų būtinų priemonių, kad užkirstų kelią pinigų plovimui ir finansinių išteklių teikimui asmenims, kuriems yra taikomos nacionalinės arba tarptautinės sankcijos.

 

 

PAGARBA ŽMOGAUS TEISĖMS

 

Bendrovė besąlygiškai gerbia savo Darbuotojų ir visų kitų asmenų, kuriems Bendrovės veikla daro vienokį ar kitokį poveikį, žmogaus teises.

Bendrovė netoleruoja vaikų darbo, priverstinio darbo ar vergovės.

Bendrovė ypatingą dėmesį skiria darbų saugai, tokiu būdu siekdama išvengti nelaimingų atsitikimų darbe ir pavojų Darbuotojų sveikatai ar gyvybei.

Bendrovė netoleruoja diskriminacijos ir patyčių, susijusių su asmens lytimi, rase, tautybe, kalba, kilme, socialine padėtimi, amžiumi, lytine orientacija, (ne)galia, etnine priklausomybe, naryste politinėje partijoje ar asociacijose, religija, tikėjimu, įsitikinimais ar pažiūromis, ketinimu turėti vaiką (vaikų) ar kita savybe, nesusijusia su darbuotojo dalykinėmis savybėmis.

Visiems savo Darbuotojams Bendrovė moka teisingą darbo užmokestį, kuris priklauso tik nuo asmens profesinės kvalifikacijos ir nepriklauso nuo jokių kitų aplinkybių.

Seksualiniam priekabiavimui ir mobingui darbe Bendrovė taiko „nulinės tolerancijos principą“.

 

 

ETIKOS KODEKSO ĮGYVENDINIMAS, PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

Šio Etikos kodekso nuostatų pažeidimas traktuojamas kaip šiurkštus darbo drausmės pažeidimas, už kurį gali būti taikoma drausminė atsakomybė. Nustačius nusikalstamos veikos požymius, Bendrovė visada informuoja atsakingas teisėsaugos institucijas.

Bendrovė vadovajasi „nulinės tolerancijos principu“ ir ištiria kiekvieną pranešimą apie atitikties pažeidimus. Dėl atitikties pažeidimų Darbuotojų atžvilgiu imamasi atitinkamų drausminančių priemonių ir apie pažeidimus padariusius darbuotojus visada yra pranešama atsakingoms institucijoms. Pažeidimą padariusiam darbuotojui ar kitam asmeniui gali kilti pasekmių – gali būti skirtos drausminės nuobaudos, bauda ar laisvės atėmimas. Darbuotojas ar kitas pažeidimą padaręs asmuo gali būti įpareigotas atlyginti Bendrovei padarytą žalą.

Siekdama užtikrinti Etikos kodekso nuostatų įgyvendinimą, pažeidimų prevenciją, skaidrumą ir pasitikėjimą, Bendrovė įsidiegia pasitikėjimo liniją – pranesk@ermi.lt, kurios pagalba sudaromos sąlygos informuoti apie Etikos kodekso pažeidimus bei gauti reikiamą su jos vykdymu susijusią informaciją.

Bendrovėje palaikomi Darbuotojai, kurie praneša apie galimus korupcijos atvejus ir kitus šio Etikos kodekso pažeidimus, tokius kaip neteisėto atlygio davimas ar ėmimas, žadėjimas, siūlymas, prievartavimas, interesų konfliktas ir pan. Bendrovė užtikrina tokių asmenų konfidencialumą bei asmens tapatybės apsaugą, kaip tai numatyta atitinkamuose teisės aktuose.

Bendrovėje yra paskirtas atsakingas asmuo Etikos kodekso ir korupcijos prevencijos klausimų priežiūrai bei kontrolei.

Siekdama užtikrinti efektyvų ir savalaikį Etikos kodekso įgyvendinimą, Bendrovė periodiškai organizuoja mokymus ir konsultacijas Darbuotojams, tuo siekdama didinti Darbuotojų antikorupcinį sąmoningumą, skatinti antikorupcines praktikas. Už mokymų programos sudarymą, įgyvendinimą ir konsultacijų organizavimą atsako Bendrovėje už Etikos kodekso ir korupcijos prevencijos klausimų priežiūrą ir kontrolę atsakingu paskirtas asmuo.